Alle onderwerpen > Verzekering en Veiligheid


Bescherm je elektrische fiets altijd en overal.

Verzeker je fiets bij onze partner 

Wil je je motor beschermen tegen het onverwachte? Kies het dekkingsniveau dat bij je past wanneer je je fiets koopt.

Handig

Diefstal en schade kunnen je ervan weerhouden om regelmatig te fietsen. Met onze verzekering wordt je fiets gerepareerd of vergoed tegen de aankoopwaarde.

Snel

Je hoeft maar een paar keer te klikken om je fiets aan je mandje toe te voegen en je schade online te declareren. Onze teams staan altijd voor je klaar.

Transparant

Geen overschot of veroudering. Je beheert je contract zoals je wilt: het wordt niet automatisch verlengd aan het einde van het eerste jaar.

Wat is gedekt

Vlucht

Diefstal en breuk

Diefstal door mishandeling, inbraak (op straat, in je huis, enz.) of smokkel

Terugbetaling van de aankoopprijs van de fiets

Terugbetaling bij diefstal van vaste accessoires die tegelijk met de fiets zijn gekocht

0 eigen risico, geen waardevermindering van je fiets

Kan binnen 30 dagen worden geannuleerd

Materiële schade veroorzaakt door ongelukken, vandalisme, dieren of natuurverschijnselen

Vergoeding van de kosten voor het repareren of vervangen van je fiets

Belangrijkste uitsluitingen

Vlucht

Diefstal en breuk


De fiets werd gestolen toen hij niet met een goedgekeurd hangslot aan het frame was bevestigd.


Wielen, banden, accu en accessoires indien apart gestolen



Cosmetische schade of schade aan accessoires


Prikken

Veelgestelde vragen

Abonnement en looptijd van het contract

Kan ik mijn fiets verzekeren nadat ik hem op Upway heb gekocht?

Nee. Op dit moment kun je je fiets alleen verzekeren door een verzekering tegen diefstal en/of breuk aan je mandje toe te voegen op het moment dat je je elektrische fiets koopt.

Kan ik maandelijks betalen?

Het is momenteel niet mogelijk om je verzekering maandelijks te betalen. kan je kunt er echter voor kiezen om in termijnen te betalen (2 tot 4 keer gratis, of tot 10 keer met kosten) bij onze partner Alma.

Wordt het contract automatisch verlengd aan het einde van het eerste jaar?

Nee, je contract is voor een vaste periode van een jaar. Het wordt niet automatisch verlengd. Aan het einde van het eerste jaar kun je er echter voor kiezen om je contract te verlengen als je dat wilt.

Waar kan ik mijn contract vinden en beheren?

Zodra je je verzekering hebt afgesloten, stuurt onze partner Evy je de links naar je klantenaccount. Vanaf dit platform kun je de details van je polis bekijken, beheren en, indien nodig, een schade melden.

Kan ik mijn verzekeringscontract opzeggen?

Gedurende een periode van veertien (14) kalenderdagen vanaf de datum van inschrijving kun je je inschrijving zonder vragen te stellen annuleren. Je ontvangt dan het volledige bedrag van de verzekeringspremie terug.

Kan ik iets in mijn contract veranderen?

Sommige elementen van het contract kunnen worden aangepast: neem contact met ons op via support@upway.shop om ze samen te bespreken.

Wat moet ik doen als ik mijn fiets tijdens de proefperiode terugbreng?

Maak je geen zorgen: als de fiets niet bij je past en je wilt hem terugsturen voor het einde van de proefperiode, annuleren we automatisch je contract en storten we het bedrag terug. Lees voor meer informatie over de proefperiode onze Helpcentrum-pagina over levering en retourneren.

Wie is Evy?

Evy is een verzekeringsmakelaar en de verzekeringspartner vanUpway . Evy is gevestigd in Frankrijk en is actief in heel Europa.
Evy is voor jou en je fiets het aanspreekpunt bij schade of diefstal en zorgt voor reparatie of vergoeding. kan je kunt contact opnemen met Evy via support@evy.eu, of rechtstreeks via customers.evy.eu.

Je fiets afdekken en beschermen

Waarin verschilt de verzekering van de Upway garantie?

Hoewel het zelden voorkomt, zijn er drie soorten problemen die je kunt tegenkomen na de aankoop van je elektrische fiets op Upway :

  • Elektrische storing of mechanisch defect: dit is gekoppeld aan voortijdige slijtage van een structureel onderdeel (motor, accu, controller, defect aan het frame, enz.) en zorgt ervoor dat je je fiets niet kunt gebruiken.
  • Breuk: dit is grote materiële schade veroorzaakt door een ongeluk, een daad van vandalisme of natuurelementen (overstroming, brand, enz.) die het ook onmogelijk maakt om je fiets te gebruiken.
  • Diefstal

Pech valt onder de garantie Upway van één jaar. Pech en diefstal worden gedekt door de optionele aankoop van een diefstal- en/of pechhulpverzekering wanneer je je fiets bij Upway koopt.

Is mijn verzekering geldig in het buitenland?

Ja, je bent wereldwijd gedekt.

Zijn de accu en de bediening van mijn elektrische fiets gedekt tegen diefstal en schade?

Ja, de accu en de bediening zijn gedekt tegen diefstal als ze tegelijk met de motorfiets worden gestolen. Ze zijn ook gedekt tegen schade.

Zijn de batterij en accessoires gedekt tegen diefstal en schade?

De accu en de bediening zijn gedekt tegen diefstal als ze tegelijk met de fiets worden gestolen. Ze zijn ook gedekt tegen schade.

Accessoires zijn gedekt tegen diefstal als ze tegelijk met de fiets worden gestolen:
  • Bevestigd aan de fiets: hieronder vallen bijvoorbeeld een bagagedrager, fietstas of mand, verlichting, etc. Accessoires zoals een helm of pomp zijn echter uitgesloten van dekking.
  • Reeds aanwezig op de fiets op het moment van aankoop, of gekocht op hetzelfde moment als de fiets op Upway: in het laatste geval moeten ze vermeld staan op dezelfde aankoopfactuur als de verzekerde fiets om terugbetaald te worden in geval van diefstal.

Worden motor- en accuslijtage gedekt door de verzekering?

Slijtage valt niet onder de garantie en wordt daarom niet gedekt door de verzekering. 

Wat moet ik doen om gedekt te zijn tegen diefstal? Heb ik een speciale diefstalbeveiliging nodig?

Je fiets moet worden vastgemaakt aan een vast punt op de fiets en worden afgesloten met een goedgekeurd hangslot dat tot een van de volgende categorieën behoort: 

- Type U antidiefstalbeveiliging van meer dan 12 mm
- Ketting met een diameter van 7 mm of meer.
- Inklapbaar antidiefstalapparaat met een dikte van 5 mm of meer.
- BOA antidiefstalbeveiliging met een diameter van 25 mm of meer.

Zodra je op de hoogte bent van de diefstal, en uiterlijk binnen 5 werkdagen, moet je de schade melden op het platform van onze partner Evy. U moet een klacht indienen bij de bevoegde autoriteiten over de diefstal van uw verzekerde fiets. Evy zal je vragen om het politierapport van de diefstal.

Moet mijn fiets altijd vastgebonden zijn om gedekt te zijn tegen diefstal?

Ja, je fiets moet worden vastgezet: (i) aan het frame van de fiets, (ii) aan een vast punt, (iii) met een goedgekeurde diefstalbeveiliging. 
Als je fiets in een veilige, afgesloten ruimte staat (bijvoorbeeld een fietsenkamer in je gebouw of de garage thuis), hoef je je fiets niet vast te zetten.

Moet mijn fiets worden gemarkeerd?

Nee, je bent niet verplicht om je fiets te markeren. We raden je echter wel aan om dit te doen: in het geval van verlies of diefstal, als je fiets wordt gevonden door de politie, is het makkelijker voor hen om je te identificeren en contact met je op te nemen om je fiets terug te krijgen.

Sommige steden , zoals Brussel, bieden al stickers aan waarmee je gemakkelijk je fiets kunt markeren en identificeren.

Is lichamelijk letsel gedekt bij een ongeval?

Nee. De verzekering dekt alleen schade aan de fiets, dus lichamelijk letsel is niet inbegrepen.

Ervoor zorgen dat je speedbikes krijgt?

Op dit moment bieden we geen verzekering aan voor speedbikes.

Is er een wachttijd voordat de verzekering dekking biedt?

De dekking gaat in 20 dagen na de datum waarop je de polis hebt afgesloten.

Een claim melden en beheren

Hoe meld ik diefstal of breuk van mijn fiets?

Als je fiets gestolen is, is het eerste wat je moet doen een klacht indienen bij de politie. Dit is een verplichte stap en je moet een klacht kunt indienen op het internet.

Klik vervolgens gewoon op "Maak een claim" in je persoonlijke ruimte op de Evy website. Daar kun je de stappen volgen om Evy te voorzien van alle benodigde informatie (inclusief het bewijs van je klacht bij de politie als je fiets gestolen is). Vergeet niet om zoveel mogelijk informatie te geven over de omstandigheden van de diefstal om de verwerking van de claim te vergemakkelijken.

Wat gebeurt er als ik een claim indien?

Je claim wordt verwerkt door Evy en, indien goedgekeurd, als volgt afgehandeld:

  • Gestolen fiets: je krijgt de aankoopwaarde van de fiets vergoed, zonder eigen risico. Alle accessoires die aan de fiets zijn bevestigd en tegelijk met de fiets zijn gekocht, worden ook vergoed tegen de aankoopwaarde. Deze vergoeding is afhankelijk van de eigendomsoverdracht van de fiets aan de verzekeraar.
  • Kapotte fiets: je wordt in contact gebracht met de reparatiepartner van Evy om een afspraak te maken. Evy betaalt alle schade die in je contract is opgenomen rechtstreeks aan de reparateur, en de reparatiepartner informeert je als er reparatiekosten zijn die aan jou in rekening worden gebracht vanwege zaken die niet onder de garantie vallen, voordat ze worden uitgevoerd. Als je fiets niet gerepareerd kan worden, krijg je de aankoopwaarde van de fiets vergoed, exclusief accessoires.

Is er een limiet aan het aantal claims dat ik kan indienen?

Er is geen limiet aan het aantal claims, maar de totale vergoeding voor de verschillende claims kan niet hoger zijn dan de aankoopwaarde van de fiets.

Hoe worden de voordelen berekend?

In geval van diefstal zal Evy je aankoopfactuur gebruiken om de vergoeding te berekenen.

Bij breuk betaalt Evy rechtstreeks aan de reparateur. In het zeldzame geval dat je te ver van het reparatienetwerk van Evy woont, kun je een beroep doen op een lokale fietsenmaker: de prijsopgave van de reparatie moet ter goedkeuring en als bewijs voor de berekening van de vergoeding naar Evy gestuurd worden. Je mag pas tot reparatie overgaan als Evy de prijsopgave heeft goedgekeurd.

Is er een franchise?

In tegenstelling tot andere verzekeringen bevat je contract geen eigen risico. Dit betekent dat het bedrag dat je vergoed krijgt in geval van een schade niet wordt afgetrokken van een vast bedrag.

Wordt er een afschrijvingspercentage toegepast op de waarde van mijn fiets die ik op Upway heb gekocht?

In tegenstelling tot andere verzekeringen daalt de waarde van je fiets niet na verloop van tijd. Dus in geval van diefstal krijg je de aankoopprijs van je Upway fiets terug, en geen cent minder!

Heb je nog vragen?

Neem contact met ons op via e-mail : support@upway.shop