Alle onderwerpen > Verzekering en Veiligheid


Bescherm je elektrische fiets overal en altijd.

Verzeker je met onze partner 

Wil je je beschermen tegen het onverwachte? Kies het dekkingsniveau dat bij je past wanneer je je koopt.

Handig

Diefstal en schade kunnen ervoor zorgen dat je niet regelmatig kunt fietsen. Met onze verzekering wordt je fiets gerepareerd of vergoed tegen de aankoopwaarde.

Snel

Een paar klikken volstaan om je fiets toe te voegen aan je en je schade online te declareren. Onze teams staan altijd voor je klaar.

Transparant

Geen overschrijding of veroudering. Je kunt je naar wens beheren: het contract wordt niet automatisch verlengd aan het einde van het eerste jaar.

Wat is gedekt

Vlucht

Diefstal en breuk

Diefstal door geweldpleging, inbraak (op straat, bij je thuis...) of smokkelen

Terugbetaling van de aankoopprijs van de fiets

Terugbetaling bij diefstal van vaste accessoires die tegelijk met de fiets zijn gekocht

0 aftrekbaar, geen waardevermindering van je fiets

Kan binnen 30 dagen worden geannuleerd

Materiële schade veroorzaakt door ongelukken, vandalisme, dieren of natuurverschijnselen

Vergoeding van reparatie- of vervangingskosten voor je fietsen

Belangrijkste uitsluitingen

Vlucht

Diefstal en breuk


De fiets werd gestolen toen hij niet met een goedgekeurd hangslot aan het frame was bevestigd.


Wielen, banden, accu en accessoires indien apart gestolen



Cosmetische schade of schade aan accessoires


Prikken

Veelgestelde vragen

Abonnement en looptijd van het contract

Kan ik mijn fiets verzekeren nadat ik hem heb gekocht op Upway ?

Nee. Op dit moment kun je je alleen verzekeren door een diefstal- en/of breukdekking toe te voegen aan je mandje, op hetzelfde moment dat je je elektrische fiets aanschaft.

Kan ik maandelijks betalen?

Het is momenteel niet mogelijk om de verzekering je maandelijks te betalen. kan je kan wel in meerdere termijnen worden betaald (2 tot 4 keer gratis, of tot 10 keer met kosten) bij onze partner Alma.

Wordt het contract automatisch verlengd aan het einde van het eerste jaar?

Nee, je is een vast eenjarig contract. Het wordt niet automatisch verlengd. Aan het einde van het eerste jaar kun je er echter voor kiezen om je te verlengen als je dat wilt.

Waar kan ik mijn contract vinden en beheren?

Zodra je je hebt afgesloten, stuurt onze partner Evy je de toegangslinks naar je klantenaccount. Vanaf dit platform kunt u de details van je vinden, uw polis beheren en, indien nodig, een schadeclaim indienen.

Kan ik mijn verzekeringscontract opzeggen?

Gedurende een periode van veertien (14) kalenderdagen vanaf de datum van inschrijving kunt u uw inschrijving zonder vragen te stellen annuleren. Je ontvangt dan het volledige bedrag van de verzekeringspremie terug.

Kan ik iets in mijn contract wijzigen?

Sommige elementen van het contract kunnen worden gewijzigd: neem contact met ons op via support@upway.shop om ze samen te bespreken.

Wat moet ik doen als ik mijn fiets tijdens de proefperiode terugbreng?

Maak je geen zorgen: als de fiets niet aan je wensen voldoet en je deze voor het einde van de proefperiode wilt retourneren, annuleren we automatisch je en betalen we je het aankoopbedrag terug. Lees voor meer informatie over de proefperiode onze Helpcentrum-pagina over levering en retourneren.

Wie is Evy?

Evy is een verzekeringsmakelaar en verzekeringspartner vanUpway . Evy is gevestigd in Frankrijk en is actief in heel Europa.
Voor u en je is Evy het je aanspreekpunt bij schade of diefstal en zorgt voor reparatie of vergoeding. kan je neem contact op met Evy via support@evy.eu, of rechtstreeks via customers.evy.eu.

Dekking en bescherming voor je

Waarin verschilt een verzekering van de Upway garantie?

Hoewel dit zelden voorkomt, zijn er drie soorten problemen die je kunt tegenkomen na aankoop van een elektrische fiets van je Upway :

  • Elektrische storing of mechanisch defect: dit is gekoppeld aan vroegtijdige slijtage van een structureel onderdeel (motor, accu, controller, defect frame, enz.) en zorgt ervoor dat je je niet kunt gebruiken.
  • Breuk: dit verwijst naar grote materiële schade veroorzaakt door een ongeval, een daad van vandalisme of natuurelementen (overstroming, brand, enz.) die het ook onmogelijk maakt om je te gebruiken.
  • Diefstal

Pech valt een jaar lang onder de garantie van Upway . Pech en diefstal worden gedekt door de optionele aankoop van een diefstal- en/of pechhulpverzekering wanneer je je fietsen koopt op Upway.

Is mijn verzekering geldig in het buitenland?

Ja, je bent wereldwijd gedekt.

Zijn de accu en de bediening van mijn elektrische fiets gedekt tegen diefstal en schade?

Ja, de accu en het bedieningspaneel zijn gedekt tegen diefstal als ze tegelijk met de motorfiets worden gestolen. Ze zijn ook gedekt tegen schade.

Zijn de batterij en accessoires gedekt tegen diefstal en schade?

De accu en de bedieningselementen zijn gedekt tegen diefstal als ze tegelijk met de fiets worden gestolen. Ze zijn ook gedekt tegen schade.

Accessoires zijn gedekt tegen diefstal als ze op hetzelfde moment als de fiets worden gestolen:
  • Bevestigd aan de fiets: dit omvat bijvoorbeeld een bagagedrager, fietstas of mand, verlichting, enz. Accessoires zoals een helm of pomp zijn echter uitgesloten van dekking.
  • Reeds aanwezig op de fiets op het moment van aankoop, of gekocht op hetzelfde moment als de fiets op Upway: in het laatste geval moeten ze vermeld worden op dezelfde aankoopfactuur als de verzekerde fiets om terugbetaald te worden in geval van diefstal.

Worden motor- en accuslijtage gedekt door de verzekering?

Slijtage valt niet onder de garantie en wordt daarom niet gedekt door de verzekering. 

Wat moet ik doen om gedekt te zijn tegen diefstal? Heb ik een speciale diefstalbeveiliging nodig?

je fiets moet worden bevestigd aan een vast punt op de fiets en worden vergrendeld met een goedgekeurd hangslot dat behoort tot een van de volgende categorieën : 

- Type U antidiefstalbeveiliging van meer dan 12 mm
- Ketting met een diameter van 7 mm of meer.
- Inklapbaar antidiefstalapparaat met een dikte van 5 mm of meer.
- BOA antidiefstalbeveiliging met een diameter van 25 mm of meer.

Zodra u op de hoogte bent van de diefstal, en uiterlijk binnen 5 werkdagen, moet u het verlies melden op het platform van onze partner Evy. U moet een klacht indienen bij de bevoegde autoriteiten over de diefstal van je . Evy zal u vragen om het politierapport van de diefstal.

Moet mijn fiets altijd vastgebonden zijn om gedekt te zijn tegen diefstal?

Ja, je fiets moet worden vastgezet: (i) aan het fietsframe, (ii) aan een vast punt, (iii) met behulp van een goedgekeurde diefstalbeveiliging. 
Als je in een beveiligde, afgesloten ruimte wordt gestald (bijvoorbeeld een fietsenkamer in je of de garage van je ), hoef je je fiets niet vast te zetten.

Moet mijn fiets worden gemarkeerd?

Nee, je bent niet verplicht om je te markeren. We raden u echter wel aan om dit te doen: als je bij verlies of diefstal door de politie wordt gevonden, is het voor hen gemakkelijker om u te identificeren en contact met u op te nemen om je terug te krijgen.

Sommige steden, zoals Brussel, bieden al stickers aan om fietsen te markeren en te identificeren op je .

Zijn lichamelijke letsels gedekt bij een ongeval?

Nee. De verzekering dekt alleen schade aan de motor, dus lichamelijk letsel is niet meeverzekerd.

Ervoor zorgen dat je speedbikes krijgt?

Op dit moment bieden we geen verzekering aan voor speedbikes.

Is er een wachttijd voordat de verzekering dekking biedt?

De dekking gaat in 20 dagen na de datum waarop je de polis hebt afgesloten.

Een claim melden en beheren

Hoe meld ik diefstal of breuk van mijn fiets?

Als je is gestolen, is het eerste wat je moet doen aangifte doen bij de politie. Dit is een verplichte stap en je moet een klacht kan indienen op het internet.

Klik dan gewoon op je op de Evy website op "Meld een schade". Daar kunt u de stappen volgen om Evy alle nodige informatie te bezorgen (inclusief een bewijs van je klacht bij de politie indien je fiets gestolen werd). Vergeet niet om zoveel mogelijk informatie te geven over de omstandigheden van de diefstal om de verwerking van de claim te vergemakkelijken.

Wat gebeurt er als ik een claim indien?

je De claim wordt behandeld door Evy en zal, indien goedgekeurd, als volgt worden afgehandeld:

  • Gestolen fiets: je krijgt de aankoopwaarde van de fiets vergoed, zonder eigen risico. Alle accessoires die aan de fiets zijn bevestigd en samen met de fiets zijn gekocht, worden ook vergoed tegen de aankoopwaarde. Deze vergoeding is afhankelijk van de eigendomsoverdracht van de fiets aan de verzekeraar.
  • Kapotte fiets: u wordt in contact gebracht met de reparatiepartner van Evy om een afspraak te maken. Evy betaalt alle schade opgenomen in het je contract rechtstreeks aan de hersteller, en de herstellingspartner zal u informeren of er herstellingskosten zijn die u zullen aangerekend worden omwille van zaken die niet onder de garantie vallen, alvorens deze uit te voeren. Als je niet kan worden gerepareerd, wordt u vergoed tegen de aankoopwaarde van de fiets, exclusief accessoires.

Is er een limiet aan het aantal claims dat ik kan indienen?

Er is geen limiet aan het aantal claims, maar de totale vergoeding voor de verschillende claims kan niet hoger zijn dan de aankoopwaarde van de fiets.

Hoe worden de voordelen berekend?

In geval van diefstal gebruikt Evy je aankoopfactuur om de vergoeding te berekenen.

Bij breuk betaalt Evy rechtstreeks aan de hersteller. In het zeldzame geval dat u te ver van het reparatienetwerk van Evy woont, kunt u een beroep doen op een lokale fietsenmaker: de prijsopgave van de herstelling moet ter goedkeuring en als bewijs voor de berekening van de vergoeding naar Evy gestuurd worden. U mag pas overgaan tot herstelling als Evy de prijsopgave heeft goedgekeurd.

Is er een franchise?

Nee. In tegenstelling tot andere verzekeringen kent je geen eigen risico. Dit betekent dat het bedrag van de schadevergoeding die je ontvangt in het geval van een claim niet wordt afgetrokken van een vast bedrag.

Wordt er een afschrijvingspercentage toegepast op de waarde van mijn fiets die ik heb gekocht via Upway ?

In tegenstelling tot andere verzekeringen daalt de waarde van je niet na verloop van tijd. Dus als je fiets wordt gestolen, krijg je de aankoopprijs van je terug op Upway, en geen cent minder!

Heb je nog vragen?

Neem contact met ons op via e-mail: support@upway.shop

Wat is Mountainbike All Mountain?

Laten we de wereld van de Mountainbike All Mountain verkennen, zijn onderscheidende kenmerken en hoe je de juiste elektrische fiets kiest.

Beste universele 29-inch band Mountainbike

De perfecte Mountainbike band is niet altijd gemakkelijk te vinden. Fietsen verschilt sterk van omgeving tot omgeving, afhankelijk van het terrein, maar ook van de eisen van de fietser.

Mountainbike halfstijf of volledig opgehangen?

Denk je erover om je te wagen aan de fascinerende wereld van Mountainbike ? De eerste keuze die je moet maken is welk type uitrusting je kiest: een semi-rigide of volledig hangende Mountainbike .