Hoe kunnen we je helpen?

Vragen over de verkoop van elektrische fietsen bij Upway

Hoe werkt de verkoop van mijn elektrische fiets?

Je elektrische fiets verkopen is kinderspel met Upway !
Stap 1: Verstuur je aanvraag. Ga naar onze paginabeantwoord 10 vragen om je schatting te krijgen en neem contact met ons op als je niet tevreden bent.
Stap 2: Bereid je verzending voor. Afhankelijk van je locatie krijg je verschillende afhaalopties aangeboden. In alle gevallen is de verzending voor onze rekening!
Stap 3: Ontvang je betaling. Zodra we je fiets hebben ontvangen, wordt hij gecontroleerd door onze monteurs. Als hij voldoet aan de beschrijving, ontvang je de verkoopprijs per bankoverschrijving.

Welke elektrische fietsen kan ik verkopen op Upway ?

We nemen alle elektrische ondersteuningsfietsen terug die sinds 2016 zijn gekocht. Vergeet niet om eventuele schade aan de fiets aan te geven, zodat we ons aanbod kunnen aanpassen. Tot slot moeten de fietsen ook onbeperkt en bruikbaar zijn binnen het geldende wettelijke kader.

Welke accessoires moet ik bij mijn tweedehands elektrische fiets leveren?

Naast je fiets moet je ons ook de batterij, de lader en de sleutel bezorgen. Zonder deze onderdelen kunnen wij de fiets niet terugnemen.

Is het mogelijk om een fiets te verkopen die niet meer werkt?

Fietsen met ernstige beschadigingen aan het frame (scheuren) kunnen wij niet terugnemen. Voor elk ander defect (motor, batterij of andere), moet je dit aangeven op het moment van je aanvraag. Wij zullen  de situatie bestuderen (gemak bij het vinden van de overeenkomstige reserveonderdelen en de daaraan verbonden kosten) en ons aanbod hieraan aanpassen.

Kan ik mijn fiets op Upway verkopen en met de opbrengst een nieuwe kopen?

Op dit moment niet! Je zult dus je huidige fiets apart moeten verkopen - je ontvangt het verkoopbedrag rechtstreeks op je rekening - en je nieuwe fiets kopen.

Hoe stuur ik mijn elektrische fiets op?

Het ophalen van je fiets hangt af van je geografische locatie. Als je in de buurt van onze werkplaats in Mechelen bent, kun je de fiets zelf naar ons toe brengen of gebruik maken van ons gratis ophaalaanbod door een vervoerder (je hoeft de fiets niet in te pakken). Woon je verder weg, dan sturen wij je een nationale vervoerder, waarbij de fiets in een doos moet worden verpakt (in België hoeft dit niet!). Je kunt een doos vinden bij een fietsenwinkel in de buurt (gratis), of je kunt op onze website een verzendpakket bestellen dat bij je thuis wordt geleverd.

Wat gebeurt er als de fiets die ik jullie stuur technische problemen heeft die niet zijn gemeld?

In dat geval zullen wij contact met je opnemen en je een tegenaanbod doen dat rekening houdt met deze onvoorziene technische problemen. Je kunt al dan niet op dit aanbod ingaan - in dat geval sturen wij de fiets kosteloos terug.

Heb je nog vragen?

Neem contact met ons op via e-mail : support@upway.shop

Bafang-foutcodes: wat betekenen ze en hoe los je ze op?

Begrijp elke Bafang-foutcode en repareer je e-bike sneller dan ooit. Met deze gids weet je meteen wat het probleem is en hoe je het kunt oplossen.

Bosch-foutcodes: wat is het probleem en hoe los je het op?

Geeft je Bosch e-bike een foutcode weer? Ontdek wat de meest voorkomende meldingen betekenen en hoe je ze zelf in een paar simpele stappen kunt oplossen.

De beste fatbikes voor sneeuw en modder (2025)

Neem sneeuw, modder en ijs moeiteloos aan met fatbikes die ontworpen zijn voor de winter. Ontdek welke modellen en instellingen slecht weer in een avontuur veranderen.