Hoe kunnen we je helpen?

Jouw vragen over betalingsmogelijkheden

Algemene informatie over betaalmethoden

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?  

kan je je elektrische fiets betalen met Bancontact of creditcard? Betaling in 2, 3 of 4 termijnen (gratis) is mogelijk via onze partner Alma voor bestellingen van minder dan €5.000.

Het is mogelijk dat je bestelling de limiet van je bankkaart overschrijdt: neem contact op met je bank om de limiet indien nodig te verhogen, of betaal per bankoverschrijving.

Ik koop een elektrische fiets met mijn bedrijf: kan ik de btw terugvragen?  

Alleen fietsen die gekocht zijn van professionals en niet eerder in het bezit waren van particulieren zijn BTW-plichtig: in dit geval verschijnt de BTW automatisch op de factuur die naar je wordt gestuurd en kun je de BTW terugvragen. Neem rechtstreeks contact met ons op om te weten of de fietsmodellen waarin je geïnteresseerd bent btw-plichtig zijn.  

Hoe vraag ik een factuur op na mijn aankoop?  

 Je ontvangt automatisch een factuur per e-mail wanneer je bestelling wordt verzonden.  

Betaal in termijnen met Alma

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?  

Betaling in termijnen verloopt via onze partner Alma en is beschikbaar voor alle bestellingen onder de €5000. kan je deze optie kiezen tijdens de betalingsfase. Het totaalbedrag van je bestelling wordt dan verdeeld in 2, 3 of 4 gelijke automatische incasso's, afhankelijk van je voorkeur, zonder extra kosten.


We bieden ook betaling in 10 termijnen tegen een vergoeding die overeenkomt met 3% van de prijs van de fiets: als je voor deze optie kiest, vraagt Alma je om een identiteitsbewijs en toegang tot je bankrekening om de betaling te valideren. Dit is een wettelijke vereiste voor betalingen in meer dan 5 termijnen.

Waarom vraagt Alma om mijn bankgegevens?  

Wanneer je een betalingsverzoek in meerdere termijnen indient bij onze partner Alma, kunnen ze je vragen om hen te machtigen om je banktransactiegeschiedenis te raadplegen. Dit verzoek wordt gedaan als Alma niet genoeg informatie over je financiële situatie heeft om een positieve beslissing te nemen voor een betaling in 4x of minder, en systematisch voor alle betalingen in 5x of meer (dit is een wettelijke verplichting). kan je hier meer over vinden op het helpcentrum van Alma.  

Waarom is mijn betalingsverzoek bij Alma geweigerd?  

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je betalingsverzoek is geweigerd:

> De totale waarde van je bestelling is meer dan €5.000

> Je kaart heeft niet genoeg geld of de kaartlimiet om de eerste termijn te betalen.

> Je bankpas is niet meer geldig, of het is een prepaidkaart

 

Aarzel niet om rechtstreeks contact op te nemen met Alma via deze link.

Betalen met Bancontact

Hoe doe ik een Bancontact betaling?

Selecteer de optie "Bancontact" op het moment van betaling en klik vervolgens op "Bevestig betaling" op het volgende scherm. Laat je leiden door de interface van Bancontact.

Betalen met creditcard

Mijn bankpasbetaling is mislukt: wat moet ik doen?  

We nodigen je uit om contact op te nemen met je bank om te controleren of de limiet op je kaart voldoende is om de bestelling te betalen. Zo niet, dan raden we je aan om met Bancontact te betalen.  

Heb je nog vragen?

Neem contact met ons op via e-mail : support@upway.shop

Bafang-foutcodes: wat betekenen ze en hoe los je ze op?

Begrijp elke Bafang-foutcode en repareer je e-bike sneller dan ooit. Met deze gids weet je meteen wat het probleem is en hoe je het kunt oplossen.

Bosch-foutcodes: wat is het probleem en hoe los je het op?

Geeft je Bosch e-bike een foutcode weer? Ontdek wat de meest voorkomende meldingen betekenen en hoe je ze zelf in een paar simpele stappen kunt oplossen.

De beste fatbikes voor sneeuw en modder (2025)

Neem sneeuw, modder en ijs moeiteloos aan met fatbikes die ontworpen zijn voor de winter. Ontdek welke modellen en instellingen slecht weer in een avontuur veranderen.